Apartament Sunshine Mamaia Nord

Casa de la mare…

Pictura pe sticla cu motive marine

Scrie un comentariu

Inca din vremurile stravechi, sticla a reprezentat un suport adecvat pentru pictura, daca ne gandim la ferestrele de sticla pictate ale catedralelor din secolul al XII-lea, unde au fost plasate vitralii colorate si pictate folosind tehnica grisaille. Pictura pe sticla nu se rezuma insa doar la decorarea ferestrelor, a usilor de interior din sticla, ea este practicata si pentru realizarea unor frumoase tablouri, a icoanelor pe sticla, pentru ornarea diferitelor obiecte si vase din sticla, care prind viata prin intermediul unui model special. Despre pictura pe sticla si portelan puteti citi mai mult din cartea „Pictură pe sticlă şi porţelan – Ed. a II a – Idei Creative 49” de la Editura Casa. Acesta carte, alaturi de altele din colectia Idei creative, reprezinta o buna investitie si un punct de plecare in realizarea diverselor activitati de hobby creativ, care dau viata unor proiecte ingenioase. Va reamintesc ca am folosit o alta carte de la Editura Casa, atunci cand am realizat craftul Caracatita, vedeta de pe fundul marii.

Eu insa, in articolul de astazi, vreau sa va ma opresc asupra unui moment special si creativ pe care l-am avut pe terasa apartamentului nostru. Este vorba despre tehnica realizarii picturii pe sticla, activitate mult indragita de fete, pe care am experimentat-o prima data alaturi de prietena mea Ioana, de la Machete didactice si de baietelul ei. A fost o experienta foarte frumoasa, relexanta, simplu de realizat, dar in acelasi timp foarte spectaculoasa, pe care am repetat-o cu fetele la mare.

Pentru a realiza aceste doua micute tablouri ad hoc, am folosit doua bucati de sticla, un marker pentru contur, vopseaua acrilica a mers bine si ea in lipsa culorilor pentru sticla si pensule. Am cumparat doua rame dintr-un supermarket si asa am facut rost de bucatile de sticla, pe care le-am degresat bine cu spirt inainte de a incepe lucrul, indepartand amprentele si orice urma de praf. Ramele le-am folosit pentru a realiza tablourile cu scoici pe care vi le-am prezentat in articolul dedicat decoratiunilor si podoabelor din scoici. Am trasat cu ajutorul unui marker conturul si detaliile unor animale marine indragite (alese de fete), respectiv conturul unei broaste testoase si al unui calut de mare.
Colaj pictura pe sticla
Fetele au pictat pe sticla cu multa rabdare, incercand sa nu depaseasca conturul markerului, activitate care le-a solicitat atentia si puterea de concentrare, iar rezultatul a fost peste asteptari! Au fost foarte incantate de micile lor tablouri si din cand in cand, in timp ce lucrau priveau cu multa atentie pe partea din fata a sticlei sa se asigure ca au ramas in contur si nu au depasit nimic. La sfarsitul lucrarii au amestecat vopseaua ramasa, nu au dorit sa coloreze fundalul, ci au lucrat cu degetelele, pictand un soi de vegetatie marina 🙂 …cel putin asta a fost intentia lor! La final am pus la uscat lucrarile pictate in culori vii, luminoase, de o simplitate debordanta, dar in acelasi timp si de o frumusete aparte… Erau așa de mândre de lucrările lor încât am hotărât să le păstrăm ca amintire.
Tablourile pictate pe sticla se pot inrama si pastra in camera copilului sau pot reprezenta un cadou frumos pentru o persoana draga!
Daca va incanta lucrarile noastre si daca aveti copilasi pasionati de desen si pictura, ii puteti indemna si incuraja sa realizeze tablouri frumoase pe sticla, realizate dupa un contur sau dupa desen liber, facut de ei insisi. Se pot crea tablouri cu motive florale, diverse animale, motive geometrice sau orice altceva va doriti! Va dorim spor la pictat si distractie maxima!

Lasă un răspuns

